Paul Michiels schenkt Vlaanderen een exclusief eindejaarscadeau!

Kerstsingle gratis én volledig legaal downloadbaar

Brouwershuis Breendonk, 6 december 2006
“The Light” is de derde single uit “Magic in the House”, het recente album van Paul Michiels. Een paar weken gelden kondigde Paul aan dat hij aan een mooi en bijzonder eindejaarsgeschenk werkte. Nu is bekend wat Paul in petto had: een originele remix-versie van “The Light” die iedereen gratis kan downloaden!

Toen Paul Michiels vorige maand werd opgenomen in de eregalerij van Radio 2 en SABAM, verklapte hij dat hij aan een origineel kerstgeschenk werkte. Hij herwerkte het lied “The Light”, waarvan zowel een instrumentale als een vocale versie op het album ‘Magic In The House’ staan. ‘The Magic Version’ is een bijzonder geslaagde remix van dit nummer.

Paul Michiels verklaarde: “Iedereen weet hoe moeilijk het gaat in de platenbusiness. Albums verkopen nog, maar singleverkoop is nauwelijks nog van deze tijd. Velen in de sector beschouwen het internet als een bedreiging, maar ik zie dat anders. De MP3 neemt het over van de CD-speler en het heeft geen zin om daartegen in te gaan. Ik wil het internet eerder als bondgenoot en daarom wordt de remix van The Light enkel in MP3-formaat verspreid.”

NIET IN DE PLATENWINKEL
MP3’s verspreiden via het internet is één zaak, maar Paul Michiels gaat nog een stap verder: ‘The Magic Version’ van The Light is immers niet te koop maar is gratis én volledig legaal te downloaden via www.telenet.be/paulmichiels, www.paulmichiels.be en de websites van een aantal projectpartners. Wie de originele vocale en instrumentale versies van het nummer wil, moet evenwel het album kopen.

Paul Michiels legt uit waarom: “Albums verkopen blijft belangrijk voor zangers en muzikanten. Ik ben echter een rasechte podiumartiest en zien dat het publiek in een zaal of een festivalweide mijn werk weet te waarderen, schept uiteindelijk nog altijd de grootste voldoening. Het internet kan helpen om meer mensen in zowel binnen- als buitenland met mijn huidig werk in contact te brengen. Daarom biedt ik de remix van The Light als eindejaarscadeau aan, volledig gratis.”

* * *

Paul Michiels begon zijn muzikale loopbaan bij Purple Bus en Octopus. In 1981 ging hij solo. Zijn eerste nummer ‘Females’ is meteen een hit.

Vijf jaar later bundelt Paul de krachten met Jan Leyers en vormen ze uiteindelijk ‘Soulsister’. In 1988 scoren ze met de monsterhit ‘The Way to your heart’, goed voor maar liefst 1.000.000 LP’s.

Na 5 albums besluiten Leyers, Michiels & Soulsister in 1995 elk opnieuw solo te gaan. Paul bracht verschillende solo-albums uit: ’Inner Child’, ‘Forever Young’ en dit jaar ‘Magic in the House’.

De voorbije jaren speelde Paul Michiels overal te lande op met ‘The Big M’s’. Tegenwoordig toert hij ook met Jeroen Dhoe (laureaat van de Koningin Elisabethwedstrijd) met wie hij Crosstalk vormt en samen met Jean Blaute en Roland ‘Cry Like a Man’ brengt hij op de planken.


PAUL MICHIELS
“THE LIGHT”
(The Magic Version)

Format: single & MP3
Release datum: 07-12-06
TTT RECORDS / UNIVERSAL


Paul Michiels: “THE LIGHT evoceert voor mij de sfeer van passionele, romantische Hollywood-films uit de jaren '60. Met de retro-stijl, die in deze compositie sloop terwijl ik aan het schrijven was, werd dat vlug duidelijk.
Voor mijn Engels-Amerikaanse teksten werk ik nogal graag samen met mensen uit het land van herkomst. ‘Finally the light is shining down on me’ was enkel een slagzin die ik had en waar Beverly Jo Scott zich op moest baseren. Zij schreef daarop een waterval van prachtige woorden op een lome zomernamiddag op mijn tuinterras.”

THE LIGHT maakt deel uit van de magic van het album ‘Magic In The House’. Op het album staan twee versies: een instrumentale en een vocale. ‘The Magic Version’ is een bijzonder geslaagde remix waar het Pauls stem en een mondharmonica harmonieus in elkaar overvloeien.

HET KERSTCADEAU VAN PAUL MICHIELS
THE LIGHT (The Magic Version) is een exclusief kerstcadeau van Paul Michiels, dat hij aan iedereen aanbiedt. Deze kerstsingle kan je GRATIS én volledig legaal downloaden via www.telenet.be/paulmichiels, www.paulmichiels.be en de websites van verschillende partners.