Dames in de rij voor Geert Hoste

Antwerpen, 28 november 2007 - Geert Hoste speelt op woensdag 19 december 2007 een voorstelling van de eindejaarsconference ‘Geert Hoste Houdt Woord’ in de Antwerpse Arenbergschouwburg exclusief voor vrouwen. De enthousiaste reacties stroomden binnen en in een mum van tijd waren alle kaarten voor deze speciale en eenmalige gelegenheid verkocht.

“Laat het duidelijk zijn: het is niet zo dat ik op 19 december in Chippendale-outfit op het podium zal verschijnen, maar ik ga wel mijn haar laten groeien en mijn schoenen extra opblinken”. Op de vraag of de voorstelling inhoudelijk zal verschillen van de rest van de reeks, antwoordt de cabaretier: “Mijn act wordt dankzij de politieke actualiteit in ons land dagelijks aangepast dus dat zal zeker ook zo zijn voor de ‘Ladies Only’-voorstelling. Voor een deel zal ik mij laten leiden door de stemming en de lach, er zal veel ruimte zijn voor improvisatie. En omdat je nooit met lege handen op een afspraak met een dame verschijnt, mogen de aanwezige meisjes zich al verheugen op een paar geschenkjes van mijn sponsors Opel, Laurent Perrier en Bodysol. De voorpret is er al: de e-mails en brieven die ik ontvang in verband met de ‘Ladies Night’ zijn veelbelovend. Een bijeenkomst van 800 intelligente en lachende dames en één enkele man is dan ook niet alledaags.”

Geert Hoste steunt al jaren Amnesty International Vlaanderen (www.amnesty.be). Met de Ladies Night wil Geert dit jaar de aandacht vestigen op de campagne ‘Stop het geweld tegen vrouwen’.

* * *

Geert Hoste (1960) schreef, regisseerde en speelde 16 eindejaarsconferences. De ticketverkoop van ‘Geert Hoste houdt woord’ verliep bijzonder vlot dit jaar. Alle 50.000 tickets vlogen snel de deur uit. Op nieuwjaarsdag zullen naar schatting meer dan 1 miljoen mensen hun televisie afstemmen op één om de conference te bekijken. VRT laat voor de 15de keer op rij op 1 januari Geert Hoste op de kijkers los.

De persfoto kan gedownload worden via www.geerthoste.be/pers.
www.geerthoste.be