ANTWERPEN (25 mei 2007) –- Build-A-Bear Workshop opent op zaterdag 26 mei 2007 in het Wijnegem Shopping Center haar eerste Belgische winkel. Een Build-A-Bear Workshop is een winkel waar men à la carte zijn eigen teddybeer of knuffel kan maken. Het retail entertainment-concept waarbij creativiteit centraal staat, is zeer populair in tal van andere landen en valt enorm in de smaak zowel bij kinderen als bij volwassenen. Verscheidene BV’s zullen zaterdag de opening van de winkel bijwonen.
Het concept van Build-A-Bear Workshop gaat uit van de idee dat zowel jong en oud een zwak hebben voor knuffels. Wanneer onze gasten een winkel van Build-A-Bear Workshop binnenwandelen, betreden ze een vrolijke teddyberenomgeving, waar in acht stappen een eigen knuffel kan worden gemaakt. Er is keuze uit een assortiment van ruim 30 knuffels. Eerst kiest de bezoeker een knuffel uit, vult hem op, voegt een hart vol wensen toe en geeft de knuffel een eigen persoonlijkheid dankzij verschillende kledingstukken en accessoires.
De winkel in het Wijnegem Shopping Center is de allereerste Build-A-Bear Workshop in België.
Derk Springer, Managing Director Bear Build-A-Bear Workshop Benelux, verklaart: “Het innovatieve Build-A-Bear Workshop winkelconcept geeft interactief entertainment voor kinderen een nieuwe betekenis, waarbij het maken van een eigen knuffel gecombineerd wordt met een leuke omgeving. Net daarom zijn de teamleden van Build-A-Bear Workshop Benelux en ikzelf enorm trots dat we de eerste winkel in België kunnen openen.”
Build-A-Bear Workshop biedt een aanbod van verschillende knuffelswaaronder beren, honden, katten, konijnen en apen. De prijs van de knuffels varieert tussen €12 en €25.
Derk Springer voegt eraan toe: “De eerste contacten met consumenten, kinderen en mensen uit de Belgische entertainmentsector wijzen op een groot enthousiasme voor het Build-A-Bear Workshop concept. Daarom zullen wij de komende jaren nog andere vestigingen van Build-A-Bear Workshop over heel België openen.”
Jelle Cleymans maakt knuffels ten voordele van het WWF
In 2007 is één van de voortdurende aandachtspunten van Build-A-Bear Workshop het steunen van goede doelen ten voordele van kinderen en dieren. In de Build-A-Bear Workshop kunnen de gasten immers bepaalde knuffels te kiezen, waarbij een deel van de verkoopprijs wordt geschonken aan een goed doel. Naar aanleiding van de opening van de eerste Build-A-Bear Workshop in België, heeft Jelle Cleymans vandaag een aantal knuffels gemaakt ten voordele van het WWF. De knuffels worden deze week geveild via eBay. De opbrengst gaat integraal naar het Wereldnatuurfonds (WWF).
Over Build-A-Bear Workshop
Build-A-Bear Workshop, Inc., is de enige winkelketen die via een interactief entertainment retailconcept toelaat om zelf een eigen knuffel te maken. Het bedrijf werd in 1997 in St. Louis (USA) opgericht en telt op dit moment reeds meer dan 300 winkels in de Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië en Ierland. Dankzij de opening van franchisewinkels in Europa, Azië en Australië werd Build-A-Bear Workshop wereldwijd marktleider inzake interactieve retail.
www.buildabear.be
Bericht aan de fotoredactie:
Zaterdag zijn er tal van gelegenheden om mooie foto’s te nemen omdat de opening wordt bijgewoond door verscheidene bekende mensen uit de televisie-, muziek- en entertainmentsector. Zij (of hun kinderen) zullen hun persoonlijkheid kunnen weergeven in de knuffel die ze zelf maken.
De volledige naam van de winkel luidt: Build-A-Bear Workshop. Mogen wij u vriendelijk vragen om het woord ‘maken’ (en niet ‘bouwen’) te gebruiken als er over het proces van “knuffels maken” wordt geschreven.
Build-A-Bear Workshop is de handelsnaam en het geregistreerd handelsmerk van Build-A-Bear Workshop, Inc. Build-A-Bear Workshop (mét hoofdletters) dient enkel aangewend te worden als men doelt op de producten en diensten. Het mag op geen enkele wijze als werkwoordsvorm gebruikt worden.
Het concept van Build-A-Bear Workshop gaat uit van de idee dat zowel jong en oud een zwak hebben voor knuffels. Wanneer onze gasten een winkel van Build-A-Bear Workshop binnenwandelen, betreden ze een vrolijke teddyberenomgeving, waar in acht stappen een eigen knuffel kan worden gemaakt. Er is keuze uit een assortiment van ruim 30 knuffels. Eerst kiest de bezoeker een knuffel uit, vult hem op, voegt een hart vol wensen toe en geeft de knuffel een eigen persoonlijkheid dankzij verschillende kledingstukken en accessoires.
De winkel in het Wijnegem Shopping Center is de allereerste Build-A-Bear Workshop in België.
Derk Springer, Managing Director Bear Build-A-Bear Workshop Benelux, verklaart: “Het innovatieve Build-A-Bear Workshop winkelconcept geeft interactief entertainment voor kinderen een nieuwe betekenis, waarbij het maken van een eigen knuffel gecombineerd wordt met een leuke omgeving. Net daarom zijn de teamleden van Build-A-Bear Workshop Benelux en ikzelf enorm trots dat we de eerste winkel in België kunnen openen.”
Build-A-Bear Workshop biedt een aanbod van verschillende knuffelswaaronder beren, honden, katten, konijnen en apen. De prijs van de knuffels varieert tussen €12 en €25.
Derk Springer voegt eraan toe: “De eerste contacten met consumenten, kinderen en mensen uit de Belgische entertainmentsector wijzen op een groot enthousiasme voor het Build-A-Bear Workshop concept. Daarom zullen wij de komende jaren nog andere vestigingen van Build-A-Bear Workshop over heel België openen.”
Jelle Cleymans maakt knuffels ten voordele van het WWF
In 2007 is één van de voortdurende aandachtspunten van Build-A-Bear Workshop het steunen van goede doelen ten voordele van kinderen en dieren. In de Build-A-Bear Workshop kunnen de gasten immers bepaalde knuffels te kiezen, waarbij een deel van de verkoopprijs wordt geschonken aan een goed doel. Naar aanleiding van de opening van de eerste Build-A-Bear Workshop in België, heeft Jelle Cleymans vandaag een aantal knuffels gemaakt ten voordele van het WWF. De knuffels worden deze week geveild via eBay. De opbrengst gaat integraal naar het Wereldnatuurfonds (WWF).
Over Build-A-Bear Workshop
Build-A-Bear Workshop, Inc., is de enige winkelketen die via een interactief entertainment retailconcept toelaat om zelf een eigen knuffel te maken. Het bedrijf werd in 1997 in St. Louis (USA) opgericht en telt op dit moment reeds meer dan 300 winkels in de Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië en Ierland. Dankzij de opening van franchisewinkels in Europa, Azië en Australië werd Build-A-Bear Workshop wereldwijd marktleider inzake interactieve retail.
www.buildabear.be
Bericht aan de fotoredactie:
Zaterdag zijn er tal van gelegenheden om mooie foto’s te nemen omdat de opening wordt bijgewoond door verscheidene bekende mensen uit de televisie-, muziek- en entertainmentsector. Zij (of hun kinderen) zullen hun persoonlijkheid kunnen weergeven in de knuffel die ze zelf maken.
De volledige naam van de winkel luidt: Build-A-Bear Workshop. Mogen wij u vriendelijk vragen om het woord ‘maken’ (en niet ‘bouwen’) te gebruiken als er over het proces van “knuffels maken” wordt geschreven.
Build-A-Bear Workshop is de handelsnaam en het geregistreerd handelsmerk van Build-A-Bear Workshop, Inc. Build-A-Bear Workshop (mét hoofdletters) dient enkel aangewend te worden als men doelt op de producten en diensten. Het mag op geen enkele wijze als werkwoordsvorm gebruikt worden.