De wereld van Flair komt tot leven via storynations.com

7 juli 2009 • Navitell, het Belgisch technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele software en storytelling, en het magazine Flair lanceren ‘Flair World’, een geheel van mobiele verhalen, die men via www.storynations.com kan downloaden op een mobiel toestel (gsm, iPod, mp3, PDA,...). In de Flair World kan men een aantal Flair-redactrices horen of zelfs zien tijdens de mobiele belevingen. Zij worden in de mobiele verhalen bijgestaan door chefkoks, ervaren masseurs en coaches, die tips geven voor de barbecue, massages en reizen en lichaamsverzorging. Zelfs een volledige coaching tijdens een intensieve tienduizend-stappen-wandeling behoort tot de mogelijkheden.

Storynations.com werd op 1 juli 2009 opengesteld voor het publiek. Via dit internetplatform kan iedereen verhalen uploaden, downloaden, te koop aanbieden of aankopen, die nadien kunnen worden afgespeeld via mobiele toestellen (gsm, PDA, mp3, iPhone, navigatietoestellen, enz.). Samen met andere ondernemingen, mediabedrijven, steden en gemeenten, en allerhande organisaties wil Navitell het onlineplatform verder uitbouwen en mobiele belevingen op het vlak van toerisme, gezondheid en vrije tijd tot bij het grote publiek brengen.

De ‘Flair World’, ingedeeld in 4 segmenten (Body, Food, Travel & Surprises), is een primeur voor het verhalenplatform StoryNations. Flair-lezeressen kunnen alle verhalen van de Flair World gratis downloaden, dankzij de unieke code in de eerste interactieve Flair, die vanaf vandaag in de winkel ligt.

Isabelle Maenhout, CEO van Navitell, legt uit: “Er werd bewust gekozen om meerdere thema’s aan bod te laten komen, zodat kan gemeten worden welke verhalen jonge vrouwen vooral interesseren en waar ze het meest van pas komen. Er wordt te vaak van uit gegaan dat het vooral mannen zijn die geboeid zijn door technologische nieuwigheden. Uit een voorstudie blijkt evenwel dat vrouwen vooral interesse hebben wanneer ze door mobiele verhalen en toestellen tijd kunnen winnen, inspiratie kunnen opdoen of gewoonweg een virtuele én boeiende coach kunnen krijgen om hun grenzen – op welk domein dan ook – te verleggen op een tijdstip wanneer het voor hen het best uitkomt. Dat is de kracht van mobiele verhalen. Je kan ze beleven waar en wanneer je dat wil.”

In het Body-gedeelte vindt men ‘4x5-Lijf’, een kuur waarbij men gedurende vijf dagen vier oefeningen per dag moet doen, die het lichaam strakker maken. Eens de oefeningen op je mobiel toestel werden gedownload, kan je de kuur beleven waar en wanneer je dat zelf wil. De oefeningen worden geluids- en beeldmatig toegelicht en gedemonstreerd. Opzwepende djembé-muziek geeft het tempo aan terwijl twee ‘proefkonijnen’ samen met jou het programma afwerken. Zij maken fouten, kreunen soms en vragen honderduit of ‘het normaal is dat…’ Dit is dus een totaal ander concept dan de bekende tv-episodes met perfect gesynchroniseerde deelnemers. In ‘4x5-Lijf’ zie je en hoor je virtuele metgezellen, die quasi reageren als mensen van vlees en bloed.

Barbecue-radio met beelden via gsm of iPod
De subwereld van Food brengt een exotische barbecue met tv-kok Giovanni Oosters als chef van dienst, want ook vrouwen kunnen hun mannetje staan aan het geliefkoosde ‘kookeiland’ van de heren. Er is zelfs een mobiel verhaal getiteld ‘hoe maak ik de barbecue snel aan?’. Eens de mobiele BBQ-file werd gedownload, legt de virtuele Giovanni in je tuin of op je terras rustig uit hoe je zelf parallel de ingrediënten kan klaarmaken en begeleidt hij je om een 3-gangen barbecue perfect te timen.

Onder de noemer Travel treft men een auditieve wandelroute aan langs de fluisterende waters van Bornem. Dertien boeiende verhalen over romantiek, cultuur en natuur en met aangename muziek om heerlijk te verdwalen in het landschap. Daarnaast is er ook de Walking Talkshow. Tijdens deze auditieve gezonde wandelroute krijgt de wandelaar heel wat infotainment van een paar virtuele vrienden en deskundigen. Naast correct bewegen, coaching en informatie over de juiste wandelschoenen, komen ook straffe wandelmuziek, leuke weetjes en zelfs een sessie met een lachcoach aan bod.

Massage met een erotisch tintje
De surprise-wereld van Flair tenslotte brengt een totaal vernieuwend concept: mobiele massages begeleid door erotische verhalen. De masseur krijgt tijdens de 20-minuten durende gezichtsmassage duidelijke instructies. Zodat hij weet hoe hij moet wrijven én zodat hij blijft wrijven. Ondertussen wordt de gemasseerde ontspannende muziek en een spannend erotisch verhaal voorgeschoteld. Nadien kunnen de rollen worden omgedraaid want er bestaat zowel een editie voor hem als masseur als voor haar.
www.storynations.com

StoryNations brengt o.a. geschiedenis opnieuw tot leven door aan een bepaald persoon verhalen te vertellen op de juiste plaats en op het juiste tijdstip. Deze vorm van mobiel entertainment beperkt zich niet alleen tot toerisme maar kent ook toepassingen in de keuken en de persoonlijke levenssfeer. Navitell richt zich met het platform op verschillende terreinen van de samenleving zoals toerisme, erfgoed, milieu, sport, media, gezondheid en zelfs eet- en bewegingscultuur. Daarbij kiest het bedrijf bewust voor een stapsgewijze aanpak.

Navitell is een Belgisch technologiebedrijf, gevestigd in het Limburgse Lummen, dat mobiele software ontwikkelt die multimediale content op mobiele toestellen tot leven brengt. De onderneming is vooral bekend van de StoryTraveller, een product dat verhalen van de omgeving laat bekijken en beluisteren op een moderne GSM of PDA. Dankzij de ontwikkelde softwarebrug tussen de satellieten en het multimedia-apparaat is de StoryTraveller een uitstekende virtuele gids. Geschiedenis wordt tot leven gebracht door de verhalen op de juiste plaats en op het juiste tijdstip te vertellen. Navitell is met de StoryTraveller wereldwijd trendsetter in de wereld van cultuur, erfgoed en toerisme. In de afgelopen maanden werden StoryTravellers ontwikkeld voor o.a. de Vlaamse Kunststeden en het Atomium/Expo ‘58 in samenwerking met de archieven van VRT, RTBf en Belgavox. Intussen heeft Navitell ook in andere domeinen de kracht van de mobiele storytelling ontdekt en werd naast de StoryTraveller ook de StoryTrip, StoryCook en StoryCoach ontwikkeld.