Verhalenplatform StoryNations lanceert sportieve wandeltalkshow voor trajecten van 10.000 stappen

7 juli 2009 • Navitell, het Belgisch technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele software en storytelling, lanceert vandaag op het verhalenplatform StoryNations de Walking Talkshow, een nieuw verhaal dat sportievelingen tijdens een traject van 10.000 stappen zowel informatie als entertainment bezorgt. Je kan dit auditief mobiel verhaal op je eigen GSM, mp3,… downloaden via www.storynations.com om het daarna al wandelend te beluisteren. Tijdens de Walking Talkshow krijgt de wandelaar heel wat infotainment van een paar virtuele vrienden en deskundigen. Naast trends inzake sport & beweging, coaching, informatie over de juiste wandelschoenen en correct bewegen, komen ook straffe wandelmuziek, leuke weetjes en zelfs een sessie met een lachcoach aan bod.

Storynations.com werd op 1 juli 2009 opengesteld voor het publiek. Via dit internetplatform kan iedereen verhalen uploaden, downloaden, te koop aanbieden of aankopen, die nadien kunnen afgespeeld worden via mobiele toestellen (GSM, PDA, mp3, iPhone, navigatietoestellen, enz.). Samen met andere ondernemingen, mediabedrijven, steden en gemeenten, en allerhande organisaties wil Navitell het onlineplatform verder uitbouwen en mobiele belevingen op het vlak van toerisme, gezondheid en vrije tijd tot bij het grote publiek brengen.

“De Walking Talkshow is een nieuwe manier om mensen op een belevingsvolle manier aan het bewegen te krijgen”, aldus Isabelle Maenhout, CEO van Navitell, “De idee ontstond tijdens een creatieve brainstormingsessie met Christophe Peeters, Schepen van Sport van de stad Gent. Hij wou de Gentenaars op een originele manier aansporen om meer te bewegen. De idee groeide al gauw uit tot een ‘overal toepasbaar’ concept. Hierdoor kan deze Gentse uitvinding vanaf vandaag eender waar beleefd worden: in het bos, in een park, op de wandelpiste… zelfs in de tuin.”

Gents tintje Voor Gent werd trouwens nog iets speciaals ingebouwd: “Wie de Walking Talkshow wil ervaren aan de Gentse Watersportbaan, krijgt een leuk extraatje onder de vorm van plaats-gelinkte informatie: namelijk een verlengstuk van 3 km, waarmee je tijdens de wandelshow heel wat over de Blaarmeersen te weten komt”, aldus Isabelle Maenhout.

StoryNations.com brengt o.a. geschiedenis opnieuw tot leven door aan een bepaald persoon verhalen te vertellen op de juiste plaats en op het juiste tijdstip. Deze vorm van mobiel entertainment beperkt zich niet alleen tot toerisme maar kent ook toepassingen in de keuken en de persoonlijke levenssfeer. Navitell richt zich met het platform op verschillende terreinen van de samenleving zoals toerisme, erfgoed, milieu, sport, media, gezondheid en zelfs eet- en bewegingscultuur. Daarbij kiest het bedrijf bewust voor een stapsgewijze aanpak.

Navitell is een Belgisch technologiebedrijf, gevestigd in het Limburgse Lummen, dat mobiele software ontwikkelt die multimediale content op mobiele toestellen tot leven brengt. De onderneming is vooral bekend van de StoryTraveller, een product dat verhalen van de omgeving laat bekijken en beluisteren op een moderne GSM of PDA. Dankzij de ontwikkelde softwarebrug tussen de satellieten en het multimedia-apparaat is de StoryTraveller een uitstekende virtuele gids. Geschiedenis wordt tot leven gebracht door de verhalen op de juiste plaats en op het juiste tijdstip te vertellen. Navitell is met de StoryTraveller wereldwijd trendsetter in de wereld van cultuur, erfgoed en toerisme. In de afgelopen maanden werden StoryTravellers ontwikkeld voor o.a. de Vlaamse Kunststeden en het Atomium/Expo ‘58 in samenwerking met de archieven van VRT, RTBf en Belgavox. Intussen heeft Navitell ook in andere domeinen de kracht van de mobiele storytelling ontdekt en werd naast de StoryTraveller ook de StoryTrip, StoryCook en StoryCoach ontwikkeld.